Onze huisregels

Onze huisregels

Om uw contact met de Huisartsenpost zo spoedig mogelijk te laten verlopen, heeft de Huisartsenpost een aantal huisregels opgesteld waar u zich aan dient te houden.

Meldt uw aanwezigheid

Balie HAP

Indien u een afspraak heeft gekregen, meldt u direct bij binnenkomst uw aanwezigheid door de bel te gebruiken. Als u dit niet doet, weet de triagiste (en dus ook de dokter) niet dat u in de wachtkamer zit en zal u niet geholpen worden. De triagiste houdt de agenda bij van het spreekuur en zet u pas als aanwezig nadat u zich heeft gemeld.

U komt zonder afspraak?

De Huisartsenpost werkt alleen maar op telefonische afspraak en zal u in principe niet helpen als u geen telefonische afspraak heeft gemaakt. Er wordt wel naar uw hulpvraag geluisterd. U wordt verzocht een formulier in te vullen en aan de hand hiervan wordt er beoordeeld wat er verder gaat gebeuren.

Het kan zijn dat u een advies krijgt maar het zou ook kunnen dat u gezien moet worden door de huisarts. De aard van uw klachten bepaalt met welke prioriteit u gezien wordt.

De triagiste is professioneel genoeg om dit te beoordelen. Het kan zijn dat u een afspraak krijgt. U krijgt in dit geval een tijd van onze triagiste te horen.
Dit kan betekenen dat patiënten die na u binnen zijn gekomen voor u aan de beurt zijn.

 

Patiënten met een telefonisch gemaakte afspraak zullen in de regel vóór de aanlopende patiënt gaan, tenzij er sprake is van een levensbedreigende situatie.